admission-2974645_1920

A quina extraescolar puc apuntar-lo/a? Què pot fer que li pugui agradar? Són algunes de les preguntes que ens arriben de molts pares i mares, preocupats per quina activitat extraescolar pot agradar als seus fills i alhora, fer-los treballar aspectes del dia a dia de forma lúdica.

Doncs bé, des de l’Associació, ho tenim clar. I és que a part de l’esport, que sempre va bé per descarregar angoixes, el TEATRE és el millor entrenador encobert de les habilitats socials, treball corporal i emocional que existeix!

Als psicòlegs, ens encanta teatralitzar les nostres teràpies. Què millor que treure ferro a allò que ens preocupa, donar-li forma dins la sessió i treballar-ho per posar-ho en pràctica en el món exterior!

El teatre és sens dubte una activitat que fa interaccionar als nostres nois/es. Però, a més, els proporciona l’estructura per aprendre a fer-ho: els guions. El teatre es converteix en l’aliat dels nostres nens/es, els dóna les pistes de com interaccionar, els permet fer de personatges que no són i aprendre d’ells, dels seus punts forts i punts febles, d’allò que agrada i que no agrada al públic, vivint així l’èxit i l’error, fent-nos pensar en com seria si en realitat ens passés a nosaltres mateixos.

El teatre ens ajuda a empatitzar, ens ajuda a submergir-nos en el personatge i viure dins la seva pell. El teatre es converteix en un entorn de fantasia que no fa mal, com alguns cops ho fa la realitat, i ens permet viure situacions quotidianes amb la seguretat de l’entorn protegit i la ficció. 

El teatre també ens prepara pels imprevistos. Quin actor no ha hagut d’improvisar en algun moment de la seva carrera? Quin actor no ha hagut de canviar una paraula per una altra o sortir-se del guió? I què passa si hem de canviar una paraula? Realment les conseqüències són tan terribles? NO! Gràcies al teatre, aprenem a relativitzar les situacions que no preveiem. 

I bé? Nosaltres només hi veiem avantatges! Ens encantarà saber com els va als vostres fills/es provar amb aquesta opció artística i com aprenen gaudint de les noves maneres d’interaccionar amb els altres.

Si us agradat aquest post, no oblideu donar-li LIKE i compartir-lo a les vostres xarxes socials!

L’equip de psicòlegs i psicòlogues de TEAMAR.

Font imatge: pixabay

____________________________________________________________________________________________

¿A qué extraescolar puedo apuntarlo/a? ¿Qué puede hacer que le pueda gustar? Son algunas de las preguntas que nos llegan de muchos padres y madres, preocupados por qué actividad extraescolar puede gustar a sus hijos ya la vez, hacerlos trabajar aspectos del día a día de forma lúdica.

Pues bien, desde la Asociación, lo tenemos claro. Y es que aparte del deporte, que siempre va bien para descargar tensiones, el TEATRO es el mejor entrenador encubierto de las habilidades sociales, trabajo corporal y emocional que existe!

A los psicólogos, nos encanta teatralizar nuestras terapias. ¡Qué mejor que quitar hierro a lo que nos preocupa, darle forma en la sesión y trabajarlo para ponerlo en práctica en el mundo exterior!

El teatro es sin duda una actividad que hace interaccionar a nuestros chicos/as. Pero, además, les proporciona la estructura para aprender a hacerlo: los guiones. El teatro se convierte en el aliado de nuestros niños/as, les da las pistas de cómo interaccionar, les permite hacer de personajes que no son y aprender de ellos, de sus puntos fuertes y puntos débiles, de lo que gusta y que no gusta al público, viviendo así el éxito y el error, haciéndolos pensar en cómo sería si en realidad les pasara a ellos mismos.

El teatro nos ayuda a empatizar, nos ayuda a sumergirnos en el personaje y vivir dentro de su piel. El teatro se convierte en un entorno de fantasía que no duele, no como algunas veces lo hace la realidad, y nos permite vivir situaciones cotidianas con la seguridad del entorno protegido y la ficción.

El teatro también nos prepara para los imprevistos. ¿Qué actor no ha tenido que improvisar en algún momento de su carrera? ¿Qué actor no ha tenido que cambiar una palabra por otra o salirse del guión? ¿Y si tenemos que cambiar una palabra? Realmente las consecuencias son tan terribles? ¡NO! Gracias al teatro, aprendemos a relativizar las situaciones que no prevemos.

¿Y bien? ¡Nosotros sólo vemos ventajas! Nos encantará saber cómo les va a vuestros hijos/as probar con esta opción artística y cómo aprenden disfrutando de las nuevas formas de interaccionar con los demás.

Si te ha gustado este post, no olvides darle LIKE y compartirlo en tus redes sociales!

El equipo de psicólogos y psicólogas de TEAmar

Fuente imagen: pixabay