Demà, 18 de febrer, és el Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger. TEAMAR ens sumem a la iniciativa de la Confederación de Autismo de Espanya en la seva campanya “#hazespacio”.

Les persones amb Síndrome d’Asperger s’esforcen dia a dia per encaixar en una societat que no s’adapta a les seves característiques i necessitats. Aquesta campanya té com a objectiu promoure la construcció d’una societat empàtica, justa i solidaria, on totes les persones, sense importar les seves diferències individuals, puguin participar de forma activa i en igualtat de condicions.

Aprofitant aquesta ocasió, res millor que fer un petit recordatori sobre la definició i les característiques de la síndrome d’Asperger. Recordem que s’inclou dintre de l’Espectre de l’Autisme. Està relacionat amb un perfil del TEA amb dificultats en l’àrea social (comprensió de situacions socials, dificultats en les relacions interpersonals i resolució de conflictes), en la comunicació (aspectes pragmàtics, literalitat del llenguatge, poc ús del llenguatge no verbal ) i en la rigidesa de pensaments  (patrons de comportament i pensaments rumiatius). Generalment presenten dificultats en l’adaptació a les diferents demandes del seu entorn.

Esperem que aquest article us ajudi a reflexionar sobre el paper que juguem cadascú de nosaltres i que entre totes i tots fem espai! Si és així recorda donar-nos like. Et llegim a comentaris!

Els psicòlegs i psicòlogues de TEAMAR.

Us adjuntem a continuació un dels vídeos de la campanya:

Mañana, 18 de febrero, es el Día Internacional del Síndrome del Asperger. La Asociación TEAMAR nos sumamos a la iniciativa de la Confederación de Autismo de España en su campaña “#hazespacio”.


Las personas con Síndrome de Asperger se esfuerzan día a día para encajar en una sociedad que no se adapta a sus características y necesidades. Esta campaña tiene como objetivo promover la construcción de una sociedad empática, justa y solidaria, donde todas las personas, sin importar sus diferencias individuales, puedan participar de forma activa y en igualdad de condiciones (#hazespacio a las personas con Síndrome de Asperger).

Aprovechando esta ocasión, nada mejor que hacer un pequeño recordatorio sobre la definición y las características del síndrome de Asperger. Recordamos que se incluye dentro del Espectro del Autismo. Está relacionado con un perfil del TEA con dificultades en el área social (comprensión de situaciones sociales, dificultades en las relaciones interpersonales y resolución de conflictos), en la comunicación (aspectos pragmáticos, literalidad del lenguaje, poco uso del lenguaje no verbal) y en la rigidez de pensamientos (patrones de comportamiento y pensamientos rumiatius). Generalmente presentan dificultades en la adaptación a las diferentes demandas de su entorno.

Esperamos que este artículo os haya parecido muy interesante. Si es así recuerda darnos like. ¡Te leemos a comentarios!



Los psicólogos y psicólogas de TEAMAR.

Bibliografia:

Día Internacional del síndrome de Asperger 2022. (2022, 15 febrero). Día Mundial del Autismo 2022. https://diamundialautismo.com/dia-internacional-del-sindrome-de-asperger-2022/#campanaasperger2022.