Erich Fromm va escriure al seu llibre, “L’art d’estimar”, que tot nen necessita “llet i mel”. La llet representa les seves necessitats, com són l’aliment, la roba i una llar. La mel representa la felicitat i la il·lusió per la vida, que el nen percep del seu cuidador i el fa gaudir del que l’envolta. La majoria dels pares ofereixen la llet, ja que els preocupa que les necessitats dels seus fills/filles estiguin cobertes perquè no els hi falti de res.

“Vull que el meu fill/a estigui ben cuidat, vull ser la millor mare i el millor pare; i com que ho vull ser, renuncio a cuidar de mí. Renuncio a treure una estona a la semana per fer allò que m’apassiona. Renuncio a tenir un moment i un espai per mí a casa. Renuncio a sortir amb la meva parella o els meus amics i, per un moment, cuidar de mí mateix/a sense importar ningú més. Això ho faig perquè vull cuidar molt bé al meu fill/a.”

Però, saps què? Cuidar-se a un mateix no és un acte egoista, de fet és un acte de generositat cap al teu fill/a. Perquè els fills reben la energia dels que el cuiden, i per sobre de tot, volen veure els seus pares feliços i tranquils.

Això és el que a vegades necessiteu els pares. Esteu esgotats, no podeu més i la vostra paciència està al límit. “No sé què fer amb ell/a, ja”. Sabeu què us proposem per fer? Trobar un moment per vosaltres, per respirar i recargar piles. Per evitar arribar a aquest estat, el més important és escoltar-vos a vosaltres mateixos, saber identificar el que necessiteu i prendre mesures al respecte.

Alguns recursos interessants per dur a terme i que us proposem són:

  • Diferents tècniques de relaxació, com la meditació
  • Escoltar música relaxant
  • Sortir a espais de natura
  • Quedar amb un amic o amiga per prendre un cafè
  • Fer esport

La clau està en reservar-te el teu propi espai per generar-te emocions positives, fent el que sigui que et faci feliç.

I, per sobre de tot, recorda:

Tens dret a dedicar-te temps a tu mateix sense sentir-te culpable. Tens dret a cometre errors. Tens dret a dir “no” a determinades demandes, quan creguis que són excessives, inadequades o poc realistes. Valora’t tot el que fas i demana ajuda quan la necessitis.
Tot això no només et farà estar més tranquil i tenir una millor qualitat de vida, sino que el teu fill ho notarà i li transmetràs aquesta energia.

Esperem que aquest article us hagi us hagi agradat. Si es així, si us plau, feu LIKE i compartiu-lo! Fins al pròxim dijous!

Equip de psicòlegs i psicòlogues de TEAMAR

 

————————————————————————————————————————————–

 

Erich Fromm escribió en su libro, “El arte de amar”, que todo niño necesita “leche y miel”. La leche representa sus necesidades, como son el alimento, la ropa y un hogar. La miel representa la felicidad y la ilusión por la vida, que el niño recibe de su cuidador y le hace disfrutar de lo que le rodea. La mayoría de padres ofrecen la leche, ya que les preocupa que las necesidades de sus hijos/hijas estén cubiertas para que no les falte de nada.

“Quiero que mi hijo/a esté bien cuidado, quiero ser la mejor madre y el mejor padre; y como lo quiero ser, renuncio a cuidar de mí. Renuncio a sacar un rato a la semana para hacer aquello que me apasiona. renuncio a tener un momento y un espacio para mí en casa. renuncio a salir con mi pareja o mis amigos y, por un momento, cuidar de mí mismo/a sin importar nadie más. esto lo hago porque quiero cuidar muy bien a mi hijo/a.”

Pero, ¿sabes qué? Cuidarse a uno mismo no es un acto egoísta, de hecho es un acto de generosidad hacia tu hijo/a; Porque los hijos reciben la energía de los que lo cuidan, y por encima de todo quieren ver a sus padres felices y tranquilos.
Esto es lo que a veces necesitáis los padres. Estáis agotados, no podéis más y vuestra paciencia está al límite. “No sé qué hacer con él/ella, ya”. ¿Sabéis qué os proponemos hacer? Encontrar un momento para vosotros y recargar pilas. Para evitar llegar a este estado, lo más importante es escucharos a vosotros mismos, saber identificar el que necesitáis y tomar medidas al respecto.

Algunos recursos interesantes para llevar a cabo y que os proponemos son:

  • Diferentes técnicas de relajación, como meditar.
  • Escuchar música relajante
  • Salir a espacios de naturaleza
  • Quedar con un amigo o una amiga para tomar un café
  • Hacer deporte

La clave está en reservarte tu propio espacio para generarte emociones positivas, haciendo lo que sea que te hace feliz.

Y, por encima de todo, recuerda:

Tienes derecho a dedicarte tiempo a ti mismo/a sin sentir-te culpable. Tienes derecho a cometer errores. Tienes derecho a decir “no” a determinadas demandas, cuando creas que son excesivas, inadecuadas o poco realistas. Valórate todo lo que haces y pide ayuda cuando la necesites.

Todo esto no sólo te hará estar más tranquilo y tener una mejor cualidad de vida, sino que tu hijo lo notará y le transmitirás esta energía.

Esperamos que este artículo os haya gustado. Si es así, por favor, haced LIKE y compartidlo! Hasta el próximo jueves!
Equipo de psicólogos y psicólogas de TEAMAR

 

Font imatge: http://www.ydeverdadtienestres.com/dia-del-autocuidado-cuidarse-para-cuidar/