Benvolgudes famílies i lectors,

Avui us comentarem diferents recomanacions per a nens amb TEA en confinament, moltes de les idees les han compartit amb nosaltres @tanbadi i @dudasalud.

  • És important que comprenguin el motiu de la seva permanència a casa. S’ha d’explicar amb una actitud de seguretat i confiança, utilitzeu il·lustracions sobre el Coronavirus. Us deixem l’enllaç de mindheart on trobareu un conte que explica de manera molt clarificadora i il·lustrativa que és el coronavirus: mindheart.co/descargables
  • Hem de tenir en compte que el/la nen/a seguirà els vostres models de gestió del estrès i la por, de manera que hem de mostrar sensacions racionals i no desproporcionades. Si vosaltres us mostreu segurs i tranquils, ells adoptaran aquesta sensació.
  • És molt important que validem les seves sensacions, ansietat, por, estrès i no intentar canviar-les. Aprofitem per fer activitats per a que es distreguin; fem una llista amb ells de les coses que poden fer per a que tinguin diverses opcions, i així no caiguin en l’avorriment!
  • Intenteu mantenir al màxim les seves rutines i feu un horari amb les activitats que fareu diàriament per a que la incertesa es vegi minimitzada.

De fet, nosaltres us volem proposar una activitat! Avui farem, en família, una manualitat que ens servirà per saber com poc a poc s’apropa el moment en el que tot tornarà a la normalitat.

Farem un calendari visual per ser conscients que els dies passen i cada cop estem més a prop de tornar a la vida quotidiana.

A continuació us ho expliquem per passos i amb fotos per a que veieu el nostre!

1. Agafarem el material necessari: cartolina o fulls, retoladors i tisores.

1

2. Dibuixarem un Coronavirus el més gran possible. Ha de tenir 14 potes, important! Una per dia!

23

3. El retallem i ja ho tindrem!!!!

4

Ara, cada dia que passi, arrancarem una pota del Coronavirus. Emperò, també podeu valorar que una d’elles sigui diferent, fent-li una marca amb un dibuix o un gomet. Aquesta seria la última en trencar, perquè potser es reprodueix…! I fa noves potes! D’aquesta manera, no tanqueu la opció a que potser el confinament s’allargui alguna setmana més.

Esperem que us hagi agradat la nostra iniciativa, i que ens envieu molts fotos amb els vostres resultats! Demà més!

L’Equip de Psicòlegs i Psicòlogues de TEAMAR

____________________________________________________________________

 

Queridas familias y lectores,

Hoy os comentaremos diferentes recomendaciones para niños con TEA en confinamiento, muchas de las ideas las han compartido con nosotros @tanbadi y @dudasalud.

  • Es importante que comprendan el motivo de su permanencia a casa. Se tiene que explicar con una actitud de seguridad y confianza, utilizando ilustraciones sobre el Coronavirus. Os dejamos el enlace de mindheart donde encontraréis un cuento que explica de forma muy clarificadora e ilustrativa que es el Coronavirus: mindheart.co/descargables
  • Tenemos que tener en cuenta que el/la niño/a seguirá vuestros modelos de gestión del estrés y el miedo, así que tenemos que mostrar sensaciones racionales y no desproporcionadas. Si vosotros os mostráis seguros y tranquilos, ellos adoptarán esta sensación.
  • Es muy importante que validemos sus sensaciones, ansiedad, miedo, estrés y no intentar cambiarlas. Aprovechemos para hacer actividades para que se distraigan; hagamos una lista con ellos de las cosas que pueden hacer para que tengan varias opciones, ¡y así no caigan en el aburrimiento!
  • Intentad mantener al máximo sus rutinas y hacer un horario con las actividades que haréis diariamente para que la incertidumbre se vea minimizada.

De hecho, ¡nosotros os queremos proponer una actividad! Hoy haremos, en familia, una manualidad que nos servirá para saber como poco a poco se acerca el momento en el que todo volverá a la normalidad.

Haremos un calendario visual para ser conscientes el paso de los días y que cada vez estamos más cerca de volver a la vida cotidiana.

A continuación os lo explicamos por pasos y con fotos, ¡para que veáis el nuestro!

1. Cogeremos el material necesario: cartulina u hojas, rotuladores y tijeras.

1
2. Dibujaremos un Coronavirus lo más grande posible. Tiene que tener 14 patas, ¡importante! ¡Una por día!

2 3

3. Lo recortamos, ¡¡¡y ya lo tendremos!!!

4

Ahora, cada día que pase, arrancaremos una pata del Coronavirus. Pero también podéis valorar que una de ellas sea diferente, haciéndole una marca con un dibujo o una pegatina. Esta sería la última en romperse, ¡porque quizás se reproduce…! ¡Y hace nuevas patas! De este modo, no cerráis la opción a que quizás el confinamiento se alargue alguna semana más.

Esperamos que os haya gustado nuestra iniciativa, ¡y que nos enviéis muchos fotos con vuestros resultados! ¡Mañana más!

El Equipo de Psicólogos y Psicólogas de TEAMAR