Ja són més de 900 les persones contagiades a Catalunya. El confinament està suposant un canvi dràstic en la nostra rutina que afecta a tots els col·lectius, entre ells, els adolescents.
Per a la majoria de joves pot ser molt frustrant eliminar les sortides d’oci i el contacte social. Potser costa assimilar la gravetat de la situació, però els números no enganyen. No deixen de contagiar-se noves persones cada dia i el nombre de defuncions aquesta in-crescendo.
Tots volem que això acabi, però res podrà tornar a ser com abans fins que aquesta situació no millori, i perquè pugui millorar, els experts afirmen que hem de respectar el confinament i mantenir una higiene òptima. És indispensable per a poder parar la pandèmia.

En alguns casos tot és qüestió d’actitud, ja que quedar-se a casa pot ser profitós si les coses es fan bé. Aquí van algunes propostes que pots posar en marxa aquests dies, et poden ajudar a evitar els aclaparaments i mantenir el contacte amb els teus amics:

  • Queda amb els teus amics per vídeotrucada o videoconferència! També hi ha jocs online de multijugador que poden ser divertits per a passar l’estona.
  • Fes una llista amb coses que per falta de temps mai pots fer (recepta de cuina, escriure, llegir…)
  • Intenta mantenir una actitud positiva per a promoure una convivència agradable.
  • Pots redecorar l’habitació i fer canvis en el teu armari
  • Pensar plans que t’agradaria fer després del Coronavirus. Quedades, excursions, vacances d’estiu, etc.
  • És un moment idoni per a fer coses en família (jugar a jocs de taula, fer sessions de cinema a casa…)
  • Avançar feina acadèmica.
  • Fer exercici i activitats físiques a casa (vídeos de youtube, per lliure…)
  • Dedicar-te temps a tu mateix, dormir les hores que toquen, cuidar-te…

Hi ha una frase que s’ha fet viral, arribada des d’Itàlia (lloc on ja hi ha moltíssima afectació). “Els nostres avis van haver d’anar a la guerra, a nosaltres només ens demanen que ens quedem a casa”.

Aquesta situació ens pot portar a valorar tot el que tenim i podem fer el dia a dia, coses potser no gaire valorades com abraçar un amic, anar a passejar… Joves fem que el que estem vivint ens serveixi d’alguna cosa, demostrem que estem a l’altura. Pels nostres majors, per la societat i perquè tot torna a ser com abans: “Jo quedo després del coronavirus”.

Us animem a participar en el concurs de TEAMAR en el qual podeu compartir una imatge fent alguna de les activitats plantejades o alguna activitat que estigueu aprofitant per a fer aquests dies.

Equip de psicòlegs de TEAMAR

______________________________________________________________

Ya son más de 900 las personas contagiadas en Cataluña. El confinamiento está suponiendo un cambio drástico en nuestra rutina que afecta a todos los colectivos, entre ellos, los adolescentes.

Para la mayoría de jóvenes puede ser muy frustrante eliminar las salidas de ocio y el contacto social. Quizás cueste asimilar la gravedad de la situación, pero los números no engañan. No dejan de contagiarse nuevas personas cada día y el número de fallecimientos esta in-crescendo.

Todos queremos que esto acabe, pero nada podrá volver a ser como antes hasta que esta situación no mejore, y para que pueda mejorar, los expertos afirman que debemos respetar el confinamiento y mantener una higiene óptima. Es indispensable para poder parar la pandemia.

En algunos casos todo es cuestión de actitud, ya que quedarse en casa puede ser provechoso si las cosas se hacen bien. Aquí van algunas propuestas que puedes poner en marcha estos días, te pueden ayudar a evitar los agobios y mantener el contacto con tus amigos:

  • ¡Queda con tus amigos por vídeo llamada o videoconferencia! También hay juegos online de multijugador que pueden ser divertidos para pasar el rato.
  • Haz una lista con cosas que por falta de tiempo nunca puedes hacer (receta de cocina, escribir, leer…)
  • Intenta mantener una actitud positiva para promover una convivencia agradable.
  • Puedes redecorar la habitación y hacer cambios en tu armario
  • Pensar planes que te gustaría hacer después del Coronavirus. Quedadas, excursiones, vacaciones de verano, etc.
  • Es un momento idóneo para hacer cosas en familia (jugar a juegos de mesa, hacer sesiones de cine en casa…)
  • Avanzar faena académica
  • Hacer ejercicio y actividades físicas en casa (vídeos de youtube, por libre…)
  • Dedicarte tiempo a ti mismo, dormir las horas que tocan, cuidarte…

Hay una frase que se ha hecho viral, llegada des de Italia (lugar donde ya hay muchísima afectación). “Nuestros abuelos tuvieron que ir a la guerra, a nosotros solo nos piden que nos quedemos en casa”.

Esta situación nos puede llevar a valorar todo lo que tenemos y podemos hacer el día a día, cosas quizás no muy valoradas como abrazar un amigo, ir a pasear… Jóvenes hagamos que lo que estamos viviendo nos sirva de algo, demostremos que estamos a la altura. Por nuestros mayores, por la sociedad y porque todo vuelva a ser como antes: “Yo quedo después del coronavirus”.

Os animamos a participar en el concurso de TEAMAR en el que podéis compartir una imagen haciendo alguna de las actividades planteadas o alguna actividad que estéis aprovechando para hacer estos días.

Equipo de psicólogos de TEAMAR